Foto: Jan Šrytr

Hronov

Také Hronov a blízké okolí jsou protkány hustou sítí udržovaných běžkařských tras. Trasy pro běžkaře vedou  např. Žďárkami, Velkým Poříčím, okolím Machova, napojují se na ně další běžecké trasy vedoucí po regionu.

Běžecké trasy Hronov a okolí:

Hronovská smyčka

Délka trasy: cca 5,5km

zelené značení

Popis trasy
Trasa odbočuje v Sedmákovicích z trasy Machov – Velké Poříčí. Kopíruje cestu směrem na Vysokou Srbskou, vede kolem kravína, (lze odbočit vpravo k hospodě „Na kopci") dále přes louku směrem ke hřbitovu, okolo hřbitova „Na příhoně" k hranici lesa „Pod Kubečkovým lesem", následuje prudký krátký sjezd. Dále stopa pokračuje polem ke křížku 503 m n.m. Následuje odbočení vpravo, mírný sjezd k Vítovým dolům a lesem až na louky nad vlekem „Hrnčířák" (sjezdovkou k žel. zastávce Žabokrky ). Stopa pokračuje mírným traverzem k lomu na Farách a sjezdem při okraji lesa k vodojemu, po červené tur.značce prudkým stoupáním na křižovatku „K milířům" ke křížku. Dále mírným stoupáním na „Vrše" 518 m n.m. (krásný rozhled na Krkonoše, Bor, Dobrošov) a následně sjezdem zpět ke křížku 503 m.n.m, kde se Hronovská smyčka uzavírá.

Praktické informace
Nejvýhodnější nástup pro Hronováky je u vodojemu na Farách, pro ostatní vystoupit v žel. zastávce Hronov-zastávka Žabokrky, přejít silnici k vleku „Hrnčířák" a dle zdatnosti využít vlek nebo vyšlápnout sjezdovku, získat výškové metry a na horním konci se připojit na udržovanou stopu.

Způsob údrždy trasy

Délka trasy:  4km

zeleně značená trasa

Popis trasy
Trasa odbočuje v Zálesí z trasy Machov – Velké Poříčí, kopíruje cestu Žďárky – Hronov ke křižovatce v Zálesí, zde vede přes cestu, dále loukou pod cestou směrem ke hrázi rybníku.

Způsob údrždy trasy
Skútr, 1 stopa, před víkendem, úprava pouze v souběhu s trasou Machov – Velké Poříčí, při dobrých sněhových podmínkách

Možnost občerstevní

e-mail: marketah@broumovsko.cz
mobil: +420 733 739 728

Letní noviny Broumovska

Barokní Broumovsko - Benediktinský klášter sv. Václava, Dřevěná škola roubenka, barokní Ivanitská poustevna, drobné sakrální památky, křížové cesty, skalní města v barokní krajině, broumovská skupina kostelů a scenérie přírodních krás, to je kulturní krajina Broumovska.

Podívejte se na noviny v PDF formátu (7 MB)

Najdete nás na Facebooku

Sledujte aktuální dění na Broumovsku a objevujte pozoruhodná místa i příběhy - více zde